teknisyenarif mütavazı net
MERHABA KARDEŞİM LÜTFEN ÜYE OLUNUZ! ZATEN ÜYE İSEN GİRİŞ YAPINIZ

ÖNEMLİ! YENİ ÜYE OLUYORSANIZ LÜTFEN MSN NİZE GELEN AKTİVAZYON LİNKİNE LUTFEN TIKLAYINIZ YOKSA GİRİŞTE HATA VERİYOR TESEKKURLER


mütavazı forum

HASTA HAKLARI (BİLİNÇLİ HASTA)‏ 1010
teknisyenarif mütavazı net
MERHABA KARDEŞİM LÜTFEN ÜYE OLUNUZ! ZATEN ÜYE İSEN GİRİŞ YAPINIZ

ÖNEMLİ! YENİ ÜYE OLUYORSANIZ LÜTFEN MSN NİZE GELEN AKTİVAZYON LİNKİNE LUTFEN TIKLAYINIZ YOKSA GİRİŞTE HATA VERİYOR TESEKKURLER


mütavazı forum

HASTA HAKLARI (BİLİNÇLİ HASTA)‏ 1010
teknisyenarif mütavazı net
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

teknisyenarif mütavazı net

***teknisyenarif ***FORUM MÜTAVAZI ***** (her türden her telden mütavazı konular)
 
AnasayfaAnasayfa  Latest imagesLatest images  Kayıt OlKayıt Ol  Giriş yapGiriş yap  
Lütfen emeğe saygı eğer okuduğunuz mesajı beğendiyseniz teşekkür ediniz veya cevap mesajı yazınız unutmayalımki bilgi paylaştıkça çoğalır iyi eğlenceler ***MÜTAVAZI FORUM AİLESİ***
{MÜTAVAZI FORUM} Son Konular
KonuYazanGönderme Tarihi
Salı Ekim 20, 2015 3:34 pm
Salı Ekim 20, 2015 3:33 pm
Ptsi Tem. 13, 2015 4:46 pm
Perş. Nis. 23, 2015 2:04 pm
Çarş. Ekim 30, 2013 2:13 pm
C.tesi Eyl. 28, 2013 7:22 pm
C.tesi Eyl. 28, 2013 7:21 pm
Paz Eyl. 15, 2013 4:26 pm
Perş. Ağus. 08, 2013 5:41 pm
Ptsi Ağus. 05, 2013 10:50 am
Similar topics

    Paylaş | 
     

     HASTA HAKLARI (BİLİNÇLİ HASTA)‏

    Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek 
    YazarMesaj
    teknisyenarif
    Administrator
    Administrator

    12
    teknisyenarif
    34

    Mesaj Sayısı : 6260
    Kayıt tarihi : 23/08/09
    Yaş : 45

    https://mutavazi.yetkin-forum.com

    HASTA HAKLARI (BİLİNÇLİ HASTA)‏ Vide
    MesajKonu: HASTA HAKLARI (BİLİNÇLİ HASTA)‏ HASTA HAKLARI (BİLİNÇLİ HASTA)‏ Icon_minitimePtsi Ekim 05, 2009 6:33 am

    Bilinçli tüketici olduk başımız göğe erdi tavan yaptık .

    Devlette bize ÜSTÜN HİZMET MADALYASI verecek bu gidişle.



    BİLİNÇLİ MÜŞTERİ;

    olarak minibüse bindiniz şoför öyle sakallı falan değil elinde sigara yok teypte Ferdi'den YANDIM ALLAH HAVASI da çalmıyor gayet şık cebindeki paranızı ne zaman vereceğinize bakıyor hele bir geciktirin valla ÇEKİRGE GİBİ ÜSTÜNÜZE ATLAR alır yol parasını.

    Giderken 'müsait veya mübarek bir yerde inebilirmiyim? Yok öyle müsait-mübarek yer DURAK VAR ya durağı geçtiysek nolcak ileriki durakta ineceğiz sonra geriye doğru yürüyeceğiz yürürken de (HADİ YÜRÜ YA KULUM SEBEBİNİ SORMA) şarkısını söyleyeceğiz. Sen misin bilinçli müşteri YÜRÜ...



    Grup yöneticileri beni de bir gün bu gruptan atacaklar ama ne zaman herhalde İKİ BAYRAM ARASI günaha girmeyelim diye düşünüyorlardır.



    Sık sık hastalanmaya başladığımız şu günlerde;



    HASTA HAKLARI MIZ VE SORUMLULUKLARIMIZ konusunda bilmemiz gerekenler



    Hak kavramı evrensel bir kavramdır. Kısacası hak; Hukuk kurallarının bireylere tanıdığı yetki olarak ta tarif edilebilir.





    Ülkemizin de taraf olduğu 1985 tarihli Birleşmiş Milletler Evrensel Tüketici Hakları Bildirgesine göre 9 adet temel ve evrensel tüketici hakkı içinde bu hakta yer alır.



    Sağlık ve güvenlik hakkı: Satışa sunulan her türlü mal ve hizmetin insan yaşamı ve sağlığı açısından kullanıcısına zarar vermeyecek durumda olmasıdır.



    SORUMLULUKLARIMIZ



    GENEL OLARAK:: Kişiler kendi sağlığına dikkat etmek için gerekli özeni göstermeli ve sağlıklı yaşam için verilen tavsiyelere uymalıdır.

    Kişiler sağlık açısından uygun oldukları durumlarda kan verebilir ve kanunlar çerçevesinde organ bağışında bulunabilir. Basit sağlık sorunlarında kişiler kendi tedavilerini yapabilirler.



    KURUMSAL OLARAK: Hasta; sağlık, sosyal güvenlik ve kişisel bilgilerindeki (adres değişikliği v.s.) değişiklikleri zamanında hizmet aldığı Sosyal Güvenlik Kurumuna bildirmek zorundadır.. Hasta sağlık hizmetine esas belgelerin ( Sağlık Karnesi, Bağ-Kur, Yeşil Kart gibi) vize ve kontrollerini zamanında yaptırmakla yükümlüdür



    HİZMET ALACAĞI SAĞLIK KURUMUNA GİDİLİRKEN : Hasta, başvurduğu sağlık kuruluşunun kural ve uygulamalarına uymalıdır. Sağlık Bakanlığı ve diğer Sosyal Güvenlik Kurumlarınca belirlenen SEVK ZİNCİRİNE özellikle dikkat edilmeli. Hastanın; tedavi, bakım ve rehabilitasyon süresince sağlık çalışanları ile işbirliği içinde olması sağlık sorununun kısa sürede çözümü için kaçınılmazdır.



    HİZMET ALDIĞI SAĞLIK KURUMUNU BİLGİLENDİRME : Hasta; kendisi ve yakınlarının , daha önce geçirdiği hastalıklar, yatarak herhangi bir tedavi görüp görmediğini, eğer varsa halen kullandığı ilaçları ve tüm sağlığıyla ilgili konular hakkında Hastane personelini doğru olarak bilgilendirmelidir..



    Hasta; randevulu hizmet veren bir sağlık kurumunun hizmetinden

    yararlanıyorsa randevunun tarih ve saatine uyması ve değişiklikleri

    ilgili yere bildirmesi gerekir. Hastane malzemelerine zarar verilmesi durumunda bu zararların hasta tarafından karşılanacağını bilmesi gerekir.



    Tedavisi sonrası öneriler: Hasta, tedavisi ve ilaçlarla ilgili tavsiyeleri dikkatle dinlemeli ve anlayamadığı yerleri sormalıdır.

    Hasta, uygulanacak tedaviyi reddetmesi veya önerilere uymamasından dolayı doğacak sonuçlardan kendisi sorumludur.



    ŞİMDİ HAKLARIMIZDAN BAZILARI



    Hizmetten genel olarak faydalanma:

    Adalet ve Hakkaniyet ilkeleri çerçevesinde sağlık hizmetlerinden faydalanma. Irk, dil, din ve mezhep, cinsiyet, felsefi inanç,ekonomik ve sosyal durumları dikkate alınmadan hizmet alma hakkı vardır.



    Bilgilendirme ve bilgi isteme:

    Her türlü sağlık hizmetinin ve imkanının neler olduğunu öğrenmeye ve sağlık durumu ile ilgili her türlü bilgiyi sözlü veya yazılı isteme hakkı vardır.



    Sağlık kuruluşunu ve personelini, seçme ve değiştirme:

    Sağlık kuruluşunu seçmeye, değiştirmeye ve seçtiği sağlık tesisinde verilen sağlık hizmetlerinden faydalanmaya, sağlık hizmeti verecek vermekte olan tabiplerin ve diğer sağlık çalışanlarının kimliklerini, görev ve unvanlarını öğrenmeye seçme ve değiştirmeye hakkı vardır.



    Mahremiyete saygı gösterilmesi:

    Gizliliğe uygun bir ortamda her türlü sağlık hizmeti almaya ve kendisi ile ilgili bilgilerin gizli tutulmasını istemeye hakları vardır.



    Hastanın rızası ve izin, tedaviyi reddetme ve durdurma:

    Tedaviyi reddetmeye, durdurulmasını istemeye, tıbbi müdahalelerde rızasının alınmasına ve rıza çerçevesinde hizmetten faydalanmaya hakkı vardır.



    Güvenliğin sağlanması:

    Sağlık hizmetini güvenli bir ortamda alma hakkı vardır.



    Dini vecibeleri yerine getirebilme ve dini hizmetlerden faydalanma:

    Sağlık tesisinin imkanları ölçüsünde dini vecibelerini yerine getirmeye hakkı vardır.



    İnsani değerlere saygı gösterilmesi, saygınlık görme ve rahatlık:

    Saygı, itina ve ihtimam gösterilerek, güler yüzlü, nazik, şefkatli bir ortamda, her türlü hijyenik şartlar sağlanmış gürültülü ve rahatsız edici bütün etkenler giderilmiş bir sağlık hizmeti almaya hakkı vardır.



    Ziyaret ve refakatçi bulundurma:

    Sağlık tesislerince belirlenen usül ve esaslar çerçevesinde ziyaretçi kabul etmeye ve mevzuatın ve sağlık tesisinin imkanları ölçüsünde ve hekimin uygun görmesi halinde refakatçi bulundurmaya hakkı vardır



    Müracaat, şikayet ve dava hakkı:

    Haklarının ihlali halinde, mevzuat çerçevesinde her türlü başvuru, şikayet ve dava hakkını kullanmaya hakkı vardır.





    ESENKALIN
     

    HASTA HAKLARI (BİLİNÇLİ HASTA)‏

    Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön 
    1 sayfadaki 1 sayfası

     Konu Etiketleri Etiketler
     Konu Linki Konu Linki
     Konu BBCode BBCode
     Konu HTML Kodu HTML Kodu
    Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
    teknisyenarif mütavazı net :: *****EDEBİYAT BÖLÜMÜ***** :: ***EDEBİYAT*** :: makaleler-
    Yetkinforum.com | ©phpBB | Bedava yardımlaşma forumu | Suistimalı göstermek | Son tartışmalar