teknisyenarif mütavazı net
MERHABA KARDEŞİM LÜTFEN ÜYE OLUNUZ! ZATEN ÜYE İSEN GİRİŞ YAPINIZ

ÖNEMLİ! YENİ ÜYE OLUYORSANIZ LÜTFEN MSN NİZE GELEN AKTİVAZYON LİNKİNE LUTFEN TIKLAYINIZ YOKSA GİRİŞTE HATA VERİYOR TESEKKURLER


mütavazı forum

turkıyede tuketıcı alıskanlıkları  nedır ??    mütavazı forum 1010
teknisyenarif mütavazı net
MERHABA KARDEŞİM LÜTFEN ÜYE OLUNUZ! ZATEN ÜYE İSEN GİRİŞ YAPINIZ

ÖNEMLİ! YENİ ÜYE OLUYORSANIZ LÜTFEN MSN NİZE GELEN AKTİVAZYON LİNKİNE LUTFEN TIKLAYINIZ YOKSA GİRİŞTE HATA VERİYOR TESEKKURLER


mütavazı forum

turkıyede tuketıcı alıskanlıkları  nedır ??    mütavazı forum 1010
teknisyenarif mütavazı net
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

teknisyenarif mütavazı net

***teknisyenarif ***FORUM MÜTAVAZI ***** (her türden her telden mütavazı konular)
 
AnasayfaAnasayfa  Latest imagesLatest images  Kayıt OlKayıt Ol  Giriş yapGiriş yap  
Lütfen emeğe saygı eğer okuduğunuz mesajı beğendiyseniz teşekkür ediniz veya cevap mesajı yazınız unutmayalımki bilgi paylaştıkça çoğalır iyi eğlenceler ***MÜTAVAZI FORUM AİLESİ***
{MÜTAVAZI FORUM} Son Konular
KonuYazanGönderme Tarihi
Salı Ekim 20, 2015 3:34 pm
Salı Ekim 20, 2015 3:33 pm
Ptsi Tem. 13, 2015 4:46 pm
Perş. Nis. 23, 2015 2:04 pm
Çarş. Ekim 30, 2013 2:13 pm
C.tesi Eyl. 28, 2013 7:22 pm
C.tesi Eyl. 28, 2013 7:21 pm
Paz Eyl. 15, 2013 4:26 pm
Perş. Ağus. 08, 2013 5:41 pm
Ptsi Ağus. 05, 2013 10:50 am
Similar topics

Paylaş | 
 

 turkıyede tuketıcı alıskanlıkları nedır ?? mütavazı forum

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek 
YazarMesaj
teknisyenarif
Administrator
Administrator

12
teknisyenarif
34

Mesaj Sayısı : 6260
Kayıt tarihi : 23/08/09
Yaş : 45

https://mutavazi.yetkin-forum.com

turkıyede tuketıcı alıskanlıkları  nedır ??    mütavazı forum Vide
MesajKonu: turkıyede tuketıcı alıskanlıkları nedır ?? mütavazı forum turkıyede tuketıcı alıskanlıkları  nedır ??    mütavazı forum Icon_minitimeÇarş. Eyl. 09, 2009 7:13 am



Türkiye; İtalya, Almanya, İngiltere gibi ülkeler ile karşılaştırıldığında yüzde 71'lik oranla alışveriş yapmayı en çok seven ülke. Türkiye'de tüketicilerin yaklaşık dörtte üçü alışveriş tutkunu. Kadınlar (yüzde 84), erkeklere (yüzde 60) oranla genel giyim alışverişinden daha çok hoşlanıyor. Türk tüketicilerin yarısından fazlası (yüzde 57) en az ayda bir kez alışveriş yapıyor.



Son ekonomik krizle birlikte, tüketici davranışları da köklü bir değişim yaşamaya başladı. . Artık tüketici kırılgan ve seçici. Kimisi zorunlu ihtiyaçlarının dışında alışveriş yapmıyor, kimisi harcama yaparken vicdan azabı duyuyor. Kimisi ise geçmişte yaptığı savurgan harcamaları sorguluyor, kimiside savurgan harcamalarına devam ediyor.



Krizle yaşamaya alışkın olan Türk tüketicisi de alışkanlıklarını yeniden gözden geçiriyor. Böyle dönemlerde tam bir kabuğuna çekilme süreci yaşayan tüketici, zorunlu görmediği bütün harcamalarını erteliyor.



En temel harcama olan gıdada da köklü değişimler yaşanıyor. Kısacası, tüketici "tüketmeme" eğiliminde . Yeni tüketim şekli BİLİNÇLİ V ETİK tüketim.



Türk tüketicisi yeni dönemde en fazla kısıntıya gidilecek harcama kalemleri arasında eğlence, spor, iletişim, kişisel bakım harcamaları ve ev dışında yeme-içme harcamaları olarak gözlenirken sağlık ve eğitim harcamalarının artacağı öngörülüyor.

Tüketicilerin bilinçli tüketici olarak tüketmeme eğilimi gösterdiği kalemler olarak cep telefonu, sağlık sigortası, bilgisayar, otomobil ve mobilya geliyor, ancak %40 lık bölüm yurtiçi seyahat alışkanlığını da bırakmak istemiyor.

Yapılan araştırmalara göre tüketici tüketimde gerçek faydaya yöneldiği, zamanı evde geçirmeye özen gösterdiği, gıdada ucuz ürünlere yöneldiği (ucuzluk marketleri), çocuklara harcamaya devam edildiği ancak tatilden (ucuz tatil) ısrarla vazgeçmediğini gösteriyor.

Tüketici alışverişlerde fiyat indirimi yerine kendilerine güven verilmesinden yana aslında.



TATİLDE:


Türklerin yarısı hiç tatil yapmadığı,



Türkler genel olarak kışın tatil yapmadığı,



Marmara ve Akdeniz en çok tatil yapan bölgeler, Doğu ve GüneyDoğu Anadolu halkı en az tatil yapan bölgeler olduğu,



Tatil deyince akla deniz kıyısı geldiği,



Türklerin büyük çoğunluğu yurtdışına hiç çıkmadığı, tatil amaçlı olarak yurtdışına çıkmış olanların oranı ise %12 civarında olduğu,



Türkler tatile giderken araç tercihleri öncelikle otobüs, kendi araçları ve uçak olarak sıralandığı,



Konaklama konusunda sıralama akraba evleri, otel-motel ve pansiyon olduğu gözlemlenmiştir.





ARAÇ KULLANIMI



Türk sürücülerin yakıt tasarrufu konusunda çok fazla bilinçli olmadığı,



Avrupa ve Amerikada toplu taşımanın daha verimli kullanılması nedeniyle aracın genelde hafta sonları toplu alış veriş için ya da keyif için, Türkiye'de ise araçların işe gidip gelmek amacıyla kullanıldığı,



Sürücülerin yüzde 48'inin, uyguladıkları sürüş tarzıyla farkında olmadan da olsa yakıttan tasarruf yaptıkları,



Sürücülerin yakıttan tasarruf konusunda harekete geçmek için en fazla tamircilerinin tavsiyelerine değer verdiği,



İkinci sırada arkadaşlar ve aile ile pratik tecrübeye sahip sıradan insanları dinledikleri,



Otomobil derneklerinin ve bilim adamlarının ve akaryakıt firmalarının tavsiyelerinin ise diğer pazarlardaki gibi etkili olmadığı,



Türk sürücülerinin, yakıt tasarrufunu artıran yakıtları kullanma konusunda diğer ülkelerdeki sürücülerden çok daha fazla istekli oldukları,



Türkiye'de yakıt tasarrufu yapmak için alınan tedbirler arasında hız limitlerine uyulması ile ilk sırada, motorun, ayarlı/bakımlı tutulması ile ikinci sırada yer aldığı,



Hassas sürüş, hava filtrelerinin düzenli olarak kontrol edilip değiştirilmesi, lastik basınçlarının doğru olması ve yakıt tasarrufunu artıran belirli bir yakıtın seçilmesi gibi uygulamalarında etkili olduğu,



Türkiye'deki sürücülerin, yakıt alımlarını, yüzde 60 gibi yüksek bir oranla, son dakikaya erteledikleri.



Depo yarı dolu olduğunda yakıt alma alışkanlığına Türkiye'de çok ender rastlandığı Gözlemlenmektedir.



İNTERNET






Türkiye i 17 milyon kişi ile Avrupa'nın en büyük 7'inci internet kullanıcısı olduğu,



Türkler, internet tutkusu konusunda ise tüm Avrupa ülkelerini geride bıraktığı, internette gezme rekorunun Türklerde olduğu, Türkiye'de internet kullanıcılarının, ayın yaklaşık 32 saatini internet başında geçirdiği,



En çok tıklanan sitelerin sosyal paylaşım ve eğlence siteleri olduğu,



Türkiye'de internet kullanıcılarının en fazla ilgi gösterdiği siteler sırasıyla, Google, Microsoft ve Facebook olduğu,



Sosyal paylaşım sitesi Facebook'un Türkiye'de Mayıs ayı sonu itibariyle 12 milyon civarında kullanıcısı bulunduğu tespit edilmiştir.



MSN



Türkiye'de Windows Live Messenger kullanıcısı sayısının 29 milyon civarında olduğu,



Windows Live Messenger kullanıcıları tüketim alışkanlıkları ve beğenileri itibarıyla çok zengin, renkli olan bir topluluk oluşturduğu,



Windows Live Messenger'ı kullanma nedenleri arasında arkadaşlar ve aileyle sohbet'in birinci sırayı aldığı,



e-posta hizmeti olarak Windows Live Hotmail kullanıcısı oranının % 95 olduğu,



Kullanıcıların genellikle akşam saat 18.00'den sonra on-line olduğu,



Kullanıcıların yarısından fazlası boş zamanlarında TV izlediği



araştırmada boş zamanında gazete okuyanların ikinci, kitap okuyanların üçüncü, müzik dinleyenlerin dördüncü, spor yapanların beşinci ve oyunu oynayanların % son sıralarda olduğu sonucuna varılmıştır.



ÇAY




Türkiye'nin dünyada İrlanda'dan sonra en fazla çay içilen ikinci ülke olduğu,



Türkiye'de 100 kişiden 96'sı her gün çay içtiği,



Kişi başına yıllık çay tüketimi de 2.8 kilogram olduğu



Geleneksel tavşan kanı çayın tahtı son yıllarda sarsılmaya başladığı,



Önce poşet çaylar çıktığı,



Ardından sağlıklı yaşam, detoks modası geldiği,



Meyve ve bitki çayları damak tadımızı değiştirdiği,





Yeşil çaydan sonra, beyaz çayında piyasaya sürüldüğü.



En sonunda çay satan mağazaların sayısının arttığı bilinmektedir.



SÜT



Türkiye'de süt içmeyi sevenlerde EVET oranının % 80, Hayır oranının % 20 civarında olduğu,



Tüketicilerin sütü önce marketten, bakkaldan, sokak sütçüsünde ve kendi üretiminden karşıladıkları,



Tüketicilerin süt alırken önce son kullanım tarihine, markasına, fiyatına ve yağ oranına dikkat ettikleri, Tüketicilerin süt alırken önceliğin karton kutu, cam şişe, plastik kutu olduğu,



Tüketicilerin öncelikle UHT sütü, günlük pastörize sütü ve sokak sütünü tercih ettiği belirlenmiştir.





BEYAZ EŞYA




Yurtdışında sebze yeme alışkanlığı çok fazla olmadığından büyük buzdolapları insanlara gereksiz geldiği Dondurulmuş gıda tüketimi yaygınlaşmadığı için buzlukları geniş buzdolaplarına talep olmadığı

Türkiye'de bu durum tam tersi olduğundan Türkiye için geniş

sebzelikler tasarlanmaya başlandığı



Çamaşır makinaların da standart 5 kiloyken 6 kilo olduğu, Fakat Türkiye'de 8-9 kiloya kadar çıktığı



Türkiye'de makinenin ne kadar fonksiyonu olursa olsun tek bir program kullanıldığı, Narin çamaşırları yıkayabilen çamaşır makinesi programlarının da olduğu



Her ne kadar tüketici bu programı kullanmak için bu makineyi almış olsa bile makineye hiç güvenmediği gözlemlenmiştir.





MOBİLYA



Tüketicilerin ortalama mobilya yenileme sıklığının 8 yılın da altına olduğu, Tüketicilerin % 68'nin ÜRÜN KALİTESİNE, %60'nın MARKA'ya , % 50 oranında FİYAT'a, %39 oranında ödeme koşullarına, %38 oranında malın kullanışlı olmasına ve %28 oranında satış sonrası hizmetlere önem verdiklerini göstermektedir.

Tüketicilerin yüzde 75'i markalı mobilya mağazalarından alışveriş yapmayı tercih ettiği, Tüketicilerin %70'i mobilya satın alırken "taksitle" alışverişi tercih ettiği,

Dar gelirli tüketicilerin 12 aya varan taksitlendirmelerle mobilyalarını yenilemekte olduğu, Tüketicilerin yaklaşık yarısı mobilya satın alırken "taksit, iskonto, vade kolaylıkları sunan kampanyaları" tercih ettikleri, gözlemlenmiştir.

.


Surprised Surprised Surprised Surprised Surprised Surprised scratch scratch study
 

turkıyede tuketıcı alıskanlıkları nedır ?? mütavazı forum

Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

 Konu Etiketleri Etiketler
 Konu Linki Konu Linki
 Konu BBCode BBCode
 Konu HTML Kodu HTML Kodu
Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
teknisyenarif mütavazı net :: *****EDEBİYAT BÖLÜMÜ***** :: ***EDEBİYAT*** :: makaleler-
Yeni bir forum kurmak | ©phpBB | Bedava yardımlaşma forumu | Suistimalı göstermek | Son tartışmalar